BRANDING + PACKAGING + WEB DESIGN

Βασικές αρχές σχεδιασμού ενός επιτυχημένου λογοτύπου

Το λογότυπο, είναι το εμπορικό σύμβολο που εκπροσωπεί την επιχείρησή σας. Ένα επιτυχημένο λογότυπο είναι το ήμισυ για ένα καλό Branding, η αφετηρία για το χτίσιμο μίας σταθερά επιτυχημένης στρατηγικής για την εταιρική σας ταυτότητα.

Ο σχεδιασμός λογοτύπου, θα πρέπει ακολουθώντας συγκεκριμένες προδιαγραφές, να είναι πλήρως προσαρμοσμένο στο ύφος και τη γενικότερη φιλοσοφία της επιχείρησής σας, ενώ παράλληλα να είναι αξιομνημόνευτο.

→ Όταν έρθει η στιγμή για την αναγνώριση της επωνυμίας σας, το πρώτο πράγμα που θα έρθει στο μυαλό των πελατών σας, είναι το λογότυπό σας!

Ας δούμε αναλυτικά ποια είναι τα 8 καίρια σημεία στο σχεδιασμό λογοτύπου:

  1. Χρώματα

    Τα χρώματα έχουν μεγάλη επίδραση στην ψυχολογία των θεατών. Λειτουργούν ως μήνυμα στο υποσυνείδητο, περνώντας πιο εύκολα στο κοινό τους στόχους της επιχείρησής σας. Βλέπετε… κάθε χρώμα συσχετίζεται άμεσα με διάφορες συναισθηματικές αντιδράσεις. Επομένως το ερώτημα που πρέπει να θέσετε αρχικά στον εαυτό σας είναι: «Τι είδους συναισθήματα θέλω να μεταφέρω με το λογότυπό μου;». *(θα αναλύσουμε περισσότερα για την επιλογή χρωμάτων σε επόμενο άρθρο).

  2. Ασπρόμαυρο

    Είναι εξίσου σημαντικό το λογότυπο να γίνεται εύκολα αντιληπτό έστω και αν προβάλλεται σε ασπρόμαυρη κλίμακα. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να αναλογιστείτε κατά πόσο θα παραπέμπει στην αρχική του εμφάνιση αλλά και κατά πόσο είναι εύκολο από τον θεατή να κάνει τη σύνδεση.

  3. Σχεδιαστικές αναλογίες

    Ένα καλά σχεδιασμένο λογότυπο, θα πρέπει να γίνεται άμεσα αντιληπτό, να ισορροπεί και να σχηματίζει μια ολοκληρωμένη σύνθεση ώστε να μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιαδήποτε εφαρμογή. Θα πρέπει να προσδιορίζεται από σαφή όρια, να εμπεριέχει ευδιάκριτα σχήματα και γραμμές, χωρίς περιττή πληροφορία.

  4. Διαστάσεις

    Ένα λογότυπο πρέπει να είναι εύκολα προσαρμόσιμο έτσι ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όσες περισσότερες εφαρμογές γίνεται. Η αρχική του μορφή, μπορεί να είναι εύκολο να τοποθετηθεί στις επαγγελματικές κάρτες της εταιρείας, είναι όμως το ίδιο ευδιάκριτο ως εικονίδιο στα social media;

  5. Κρυφό μήνυμα

    Κεντρίστε το ενδιαφέρον του θεατή, εξάπτοντας τη φαντασία του. Κάντε τον να θέλει να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από το λογότυπό σας. Ας πάρουμε για παράδειγμα τη γνωστή ελβετική σοκολατοποιία “TOBLERONE”. Στο τριγωνικό μπέζ λογότυπό της σχηματίζεται το όρος Μάτερχορν, ωστόσο στις πλαγιές του βουνού αποκαλύπτεται μία αρκούδα-σύμβολο της Βέρνης-τόπου ίδρυσης της εταιρείας. Παράλληλα στην ονομασία, ενυπάρχουν τα γράμματα που σχηματίζουν το όνομα της πόλης TOBLERONE.

  6. Διάρκεια

    Κατά τη διαδικασία σχεδιασμού ενός εμπορικού σήματος, πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη η διαχρονικότητα. Η πρώτη μορφή με την οποία θα εμφανιστεί το λογότυπό σας είναι και η πιο καθοριστική! Στο πέρασμα του χρόνου, ενδέχεται να περάσει από μία διαδικασία εκσυγχρονισμού, όμως η κεντρική ιδέα και τα βασικά στοιχεία πρέπει να παραμείνουν ακέραια, για λόγους αναγνωρισιμότητας.

  7. Μοναδικότητα

    Κάθε νέο λογότυπο, δεν πρέπει να θυμίζει κανένα προηγούμενο, έτσι ώστε να μην υπάρχει πιθανότητα νοητικής σύγχυσης από το κοινό. Αποφύγετε λοιπόν κάθε είδους τετριμμένα και προτιμήστε τη διαφοροποίηση.

  8. Απλότητα

    “Less is more”. Ένα λογότυπο θα πρέπει να είναι απλό, χωρίς πολλά στοιχεία εντυπωσιασμού. Ο βασικός ρόλος του είναι να είναι αναγνωρίσιμο και η απλότητα είναι το μέσο επίτευξης αυτού.

Δημιουργήστε

μαζί μας κάτι μοναδικό!
Press to go back to top
Artboard 1