
Κατασκευή Eshop – Το μέλλον των επιχειρήσεων
Περιεχόμενο
- E-commerce και επιχειρήσεις
- Ποια είναι όμως τα βασικά βήματα για την κατασκευή ενός επιτυχημένου eshop;
- Είστε έτοιμοι να επεκτείνετε την επιχείρησή σας στον διαδικτυακό κόσμο;
- Κάποια ενδιαφέροντα στατιστικά για eshop:
E-commerce και επιχειρήσεις
Στις μέρες μας, ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου εκρήγνυται. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να λειτουργεί ως μεμονωμένη επιχείρηση ή συμπληρωματικά με ένα φυσικό κατάστημα.
Οι ηλεκτρονικές αγορές παλαιότερα ήταν ευκολία και πολυτέλεια. Τώρα, είναι αναγκαιότητα!
Το να έχει κάποιος ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου ακούγεται προσοδοφόρα επιχείρηση σε διάφορα επίπεδα. Αφενός μπορείτε να τη διευθύνετε εύκολα και αφετέρου να έχετε μια ψηφιακή πλατφόρμα που θα προσεγγίζει πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους, σε διαφορετικά μήκη και πλάτη.

“Οι πωλήσεις από ηλεκτρονικά καταστήματα αναμένεται να αυξηθούν κατά 385% αυτή τη δεκαετία.“
Είναι εύκολο να ενθουσιαστείτε με τις τελευταίες τάσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά αν δεν γνωρίζετε τα βασικά για την κατασκευή ενός eshop, θα χτυπήσετε πάνω σε έναν τοίχο κερδοφορίας χωρίς να το γνωρίζετε.
Μια ανερχόμενη επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου απαιτεί αίσθηση, γνώση της αγοράς, σταθερό επιχειρηματικό σχέδιο και προσεκτική έρευνα σε προϊόντα και επιχειρηματικά μοντέλα.
Χρειάζεται να εξοικειωθείτε με όλους τους τύπους επιχειρηματικού μοντέλου πριν ξεκινήσετε την κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, ώστε να γνωρίζετε που βαδίζετε. Οι κύριοι τύποι ηλεκτρονικού εμπορίου που ευδοκιμούν αυτή τη στιγμή είναι:
- B2B: Επιχειρήσεις σε επιχειρήσεις
- B2C: Επιχειρήσεις σε καταναλωτές
- C2C: Καταναλωτές σε καταναλωτές
- B2G: Επιχειρήσεις σε κυβερνήσεις ή δημόσιους οργανισμούς
Ποια είναι όμως τα βασικά βήματα για την κατασκευή ενός επιτυχημένου eshop;
Για κάθε σύγχρονη επιχείρηση, η δημιουργία ενός επιτυχημένου eshop αποτελεί μία σχετικά χαμηλού κόστους επένδυση, συγκριτικά με τα οικονομικά οφέλη που αποκομίζει από τη λειτουργία αυτού.
- Ξεκινώντας, η έρευνα είναι το πρώτο κρίσιμο βήμα. Μη λειτουργείτε με διαίσθηση. Η ανάπτυξη οποιασδήποτε διαδικτυακής επιχείρησης είναι επένδυση. Δεν υπάρχει μια ενιαία δομή επιχειρήσεων που να λειτουργεί για όλους. Πριν αποφασίσετε τι θα προσφέρετε μέσω διαδικτύου, πρέπει να κατανοήσετε τα διάφορα διαθέσιμα επιχειρηματικά μοντέλα.
- Το επόμενο βήμα είναι το Ecommerce Niche Research. Αν δεν έχετε τεράστιο προϋπολογισμό, δεν μπορείτε να είστε το επόμενο Amazon. Πρέπει να κάνετε εξειδίκευση για να λειτουργήσετε ένα κερδοφόρο κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου. Η επιλογή της θέσης σας είναι το πιο σημαντικό βήμα στο άνοιγμα της διαδικτυακής σας επιχείρησης. Ξεκινήστε αυτήν τη διαδικασία προσδιορίζοντας επιτυχημένες εταιρείες που ήδη εργάζονται σε αυτόν τον τομέα. Βεβαιωθείτε ότι ο τομέας δραστηριοποίησής σας είναι ανταγωνιστικός – η απουσία ανταγωνισμού συνήθως υποδηλώνει ότι δεν υπάρχει ούτε αγορά.
- Στη συνέχεια, επικυρώστε την αγορά-στόχο. Δεν μπορείτε να περιμένετε από τους άλλους να αγοράσουν το προϊόν σας εάν δεν γνωρίζετε σε ποιον πουλάτε. Ποιοι είστε? Τι αντιπροσωπεύει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα; Ποιοι είναι οι ιδανικοί πελάτες σας;
- Ένα επίσης πολύ βασικό βήμα για το eshop σας είναι να καταχωρήσετε την επιχείρησή σας για το ηλεκτρονικό εμπόριο και το εμπορικό σήμα σας. Αν θέλετε να ξεκινήσετε μια επιτυχημένη επιχείρηση, χρειάζεστε ένα brand που να συνδέεται με την προσωπικότητά σας. Ο προσδιορισμός της προσωπικότητάς σας διευκολύνει την οικοδόμηση ενός brand ηλεκτρονικού εμπορίου.
- Αφού υλοποιηθούν τα παραπάνω, είστε έτοιμοι να ολοκληρώσετε το επιχειρηματικό σχέδιο και την κατασκευή του eshop σας. Μέχρι τώρα θα πρέπει να έχετε μια καλή ιδέα για το πώς θα μοιάζει η επιχείρησή σας. Έχετε την αγορά – στόχο σας, τη θέση του προϊόντος και την επωνυμία σας.
Τώρα είναι μια καλή στιγμή να βάλετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο στο χαρτί, ώστε να καθορίσετε τον προϋπολογισμό εκκίνησης, τις χρηματοοικονομικές ανάγκες και τα μηνιαία έξοδα.
Είστε έτοιμοι να επεκτείνετε την επιχείρησή σας στον διαδικτυακό κόσμο;
Με τόσες επιτυχημένες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι καιρός να το σκεφτείτε σοβαρά να ξεκινήσετε τη δική σας. Θα μπορούσατε να πουλήσετε οτιδήποτε online! Το ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται να έχει εδραιωθεί στην καθημερινότητα των καταναλωτών και μάλιστα να έχει εκτιναχθεί με την πανδημία COVID-19.
Συγκεκριμένα, αυτό το χρόνο, οι παγκόσμιοι χρήστες κινητών αναμένεται να ξεπεράσουν τα 7 δισεκατομμύρια. Η παγκόσμια ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου οδηγείται από καταναλωτές που χρησιμοποιούν τις κινητές συσκευές τους – smartphone και tablet – για να αγοράζουν υπηρεσίες και αγαθά.

Κάποια ενδιαφέροντα στατιστικά για eshop:
- Το 2020 παρατηρήθηκε +47% ρυθμός ανάπτυξης στη χώρα μας (αφορά την αξία των online αγορών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή eshops).
- Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εξαπλασιαστεί σε τζίρο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (στοιχεία που αντλήθηκαν από 4.451 eshops στο Skroutz & 2.116 eshops στο BestPrice).
- Το skroutz.gr είναι ο πιο επισκέψιμος ιστότοπος e-commerce & shopping στην Ελλάδα για τον Αύγουστο του 2021. Δεύτερο στη σειρά έρχεται το bestprice.gr.
- Εκτιμάται ότι ο όγκος πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας το 2021, θα αυξηθεί κατά 70% σε σχέση με το 2020.
Συμπερασματικά, μιλάμε για μία τεράστια δυνητική αγορά, στην οποία ο ανταγωνισμός είναι τόσο μεγάλος, όπου μία μέτρια δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος δεν έχει καμία τύχη. Η κατασκευή eshop, είναι μια επένδυση που μπορεί να αποφέρει σοβαρά έσοδα στην επιχείρησή σας, μόνο στην περίπτωση που την αντιμετωπίσετε κι εσείς σοβαρά.