BRANDING + PACKAGING + WEB DESIGN

Influencer marketing το μέλλον του Marketing


Designous - Φεβρουάριος 19, 2019 - 0 comments

Ζουν ανάμεσά μας…

Στο παρόν άρθρο θα εξετάσουμε όλες τις πτυχές του φαινομένου “Influencers”.

Η λέξη Influencer ακούγεται ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητά μας! Τι ακριβώς είναι το influencer marketing και τι απώτερους σκοπούς εξυπηρετεί;

Πριν ξεκινήσουμε να αναλύουμε ποιες κινήσεις πρέπει να γίνουν για να βρείτε τον κατάλληλο Influencer για την επιχείρησή σας, ας κατανοήσουμε τη σημασία και την επιρροή που ασκεί ένας Influencer και τους λόγους που η επιχείρηση σας τον χρειάζεται.

Εσείς ξέρατε ότι καθημερινά γίνεστε δέκτες τουλάχιστον μίας στρατηγικής influencer marketing;

Το Influencer marketing, είναι μια μορφή marketing που εστιάζει σε συγκεκριμένους ανθρώπους-κλειδιά, των οποίων οι απόψεις μπορούν να επηρεάσουν σε σημαντικό βαθμό τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών.

Παράδειγμα:

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει τυχαία κάποιο βίντεο στο YouTube, όπου μια όμορφη κοπέλα, μέσω του προσωπικού της λογαριασμού, δοκιμάζει μια ποικιλία καλλυντικών, παρουσιάζοντας στο κοινό της τεχνικές βαψίματος.

Στο τέλος του βίντεο, η κοπέλα παρακινεί τους viewers της, να αγοράσουν τα συγκεκριμένα καλλυντικά, προκειμένου να αποκτήσουν το ίδιο αισθητικό αποτέλεσμα με αυτό που μόλις παρακολούθησαν. Όταν αυτή η προτροπή, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ της YouTuber και μιας μάρκας καλλυντικών, τότε σε καλωσορίζουμε στον κόσμο του influencer marketing.

Ποιοι θεωρούνται Influencers και γιατί τους χρειάζεστε;

Influencers, στον κόσμο των κοινωνικών δικτύων, αποκαλούμε τα άτομα που διαθέτουν πολλούς “followers” και μπορούν μπουν πολύ εύκολα στις ζωές των ακολούθων τους και να τους επηρεάσουν, καθώς είναι ένα κλικ μακριά τους.

Οι περισσότερες εταιρείες, συνεργάζονται μαζί τους, καθώς η επίδραση στο κοινό, συγκριτικά με το κόστος που δαπανούν οι ίδιες οι εταιρείες για την κάθε καμπάνια, αντιστοιχούν σε μικρότερο κόστος και μεγαλύτερα αποτελέσματα.

Ο τρόπος που επικοινωνεί ένας influencer με το κοινό του, θα πρέπει να ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τον τρόπο που επικοινωνείτε εσείς και το brand σας με τους καταναλωτές σας. Η επιλογή του σωστού influencer, βασίζεται στο αν μπορεί να προάγει το μήνυμα που επιθυμείτε να περάσετε στο κοινό-στόχο σας, με έναν τρόπο που θα χτίσει εμπιστοσύνη και θα προσδώσει αξία στο προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Η καθημερινή αλληλεπίδραση ενός Influencer με το κοινό του, τον καθιστούν “δικό τους άνθρωπο”, χωρίς να γνωρίζονται προσωπικά. Το κοινό αυτομάτως ταυτίζεται, εξοικειώνεται ευκολότερα με την εικόνα του προϊόντος που βλέπει και επηρεάζεται με έμμεσο τρόπο, ενώ είναι έτοιμο να υιοθετήσει οτιδήποτε του προτείνει.

Πώς να προσελκύσετε τον κατάλληλο για εσάς “Influencer”;

Αρχικά, είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσετε τι πρεσβεύει ο εκάστοτε influencer, ποια είναι τα πιστεύω του αλλά και ποιο κοινό επηρεάζει.

Ακόμη πιο σημαντικό, είναι να ταιριάζει το ύφος και η φιλοσοφία του με τη δική σας αισθητική. Το υλικό που έχουν ήδη αναρτημένο στα social media και οι φωτογραφίες τους, πρέπει να συσχετίζονται με το στυλ και το ύφος της επιχείρησής σας. Αφενός γιατί και ο ίδιος θα αισθάνεται πιο άνετα, με αποτέλεσμα να ανταποκριθεί καλύτερα στο concept και αφετέρου γιατί το συνολικό αποτέλεσμα δεν θα δείχνει παράταιρο.

Ίσως το σημαντικότερο όλων, ανεξαρτήτως από τον αριθμό των followers του κάθε Influencer, είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται και κατά συνέπεια δύναται να επηρεάσει.

Παράδειγμα:

Στην περίπτωση ενός εστιατορίου, δεν χρειάζεστε έναν Influencer, ο οποίος να επηρεάζει κοινό ηλικίας 12-16 ετών, καθώς δεν αποτελεί άμεσο αγοραστικό πελάτη σας. Το κάθε εστιατόριο, ανάλογα με το κοινό που επιδιώκει να προσελκύσει, πρέπει να βρίσκει το αντίστοιχο άτομο, που να έχει επισκοπή στο κοινό-στόχο του.

Προσοχή, τα μεγέθη είναι σχετικά…

Προκειμένου να μην πέσετε στην παγίδα, όσο πιο πολλοί ακόλουθοι τόσο μεγαλύτερα αποτελέσματα, πρέπει να κάνετε ενδελεχή έρευνα για το ποια άτομα θα επιλέξετε. Βρείτε και αξιολογήστε στατιστικά στοιχεία για τον Influencer που σας ενδιαφέρει να συνεργαστείτε.

Ορισμένα εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στην έρευνά σας είναι τα εξής:

Buzzsumo: μπορείτε να πραγματοποιήσετε μία έρευνα περιεχομένου για τον Influencer που επιθυμείτε και να συγκεντρώσετε στοιχεία.

Keyhole: σας επιτρέπει να αναζητήσετε και να ακολουθήσετε hashtags. Το συγκεκριμένο εργαλείο, κρύβει πολλές δυνατότητες όπως παρακολούθηση ανταγωνιστών, δημογραφικών στοιχείων αλλά και Influencer tracking.

socialblade.com: μπορείτε μέσω αυτής της πλατφόρμας, να εντοπίσετε το growth των followers ενός λογαριασμού καθώς και τη δραστηριότητά του.

Hype Auditor: παρουσιάζει αναλυτικά κάθε λογαριασμό στο Instagram, τονίζοντας τον αριθμό των αληθινών και ψεύτικων followers.
Κατακλείδα:

Το Influencer marketing, μπορεί να προσθέσει αξία στο περιεχόμενο και στην Inbound marketing στρατηγική σας, στην περίπτωση που γίνει σωστά, ακολουθώντας και αξιοποιώντας τα παραπάνω βήματα.

TIP: Προσπαθήστε να δημιουργήσετε σχέσεις με τον Influencer που θα επιλέξετε και να θυμάστε, θα είναι πιο εύκολο για εκείνον να “προτείνει” στο κοινό του την επιχείρησή σας, στην περίπτωση που μείνει ευχαριστημένος από την μεταξύ σας συνεργασία!

Related posts

Press to go back to top