Διαφημίσεις Social Media – Απτά αποτελέσματα
- Τι είναι το social media marketing και οι διαφημίσεις social media
- Μερικά είδη διαφήμισης social media
- Πως θα είναι αποτελεσματική η διαφήμιση στα social media
- Κάποια στατιστικά για τα social media που αποδεικνύουν τη σημαντικότητά τους
Τι είναι το social media marketing & οι διαφημίσεις social media;
Το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) ξεκίνησε αρχικά με τη δημοσίευση. Οι επιχειρήσεις μοιράζονται το περιεχόμενό τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσουν επισκεψιμότητα η οποία θα οδηγήσει σε πωλήσεις. Τώρα πια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν ωριμάσει πολύ, πέρα από το να είναι απλώς ένα μέρος για μετάδοση περιεχομένου.
Σήμερα, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα social media με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
Ορισμένες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας τους, άλλες τα χρησιμοποιούν για την αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επίσης βοηθούν να δημιουργηθεί αφοσίωση γύρω από την επωνυμία μιας επιχείρησης, να δημιουργηθεί μια κοινότητα και ως κανάλι υποστήριξης πελατών.
Μια επιχείρηση που θέλει να κατανοήσει την απόδοσή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα ανέλυε την απήχηση, την αφοσίωση και τις πωλήσεις της με ένα εργαλείο ανάλυσης (social media analytics). Μια επιχείρηση που θέλει να προσεγγίσει ένα συγκεκριμένο σύνολο κοινού σε κλίμακα θα προβάλλει διαφημίσεις με υψηλή στόχευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (διαφήμιση social media).
Μερικά είδη διαφήμισης social media;
Όλα τα μεγάλα κοινωνικά δίκτυα όπως Facebook, Instagram, Linkedin, Pinterest, Twitter, Youtube, κ.α. προσφέρουν επιλογές διαφήμισης. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα χρησιμοποιήσετε όλα.
Όταν επιλέγετε πού θα τοποθετήσετε τις διαφημίσεις σας, είναι επίσης χρήσιμο να γνωρίζετε ποια δίκτυα είναι πιο δημοφιλή στο κοινό-στόχο σας. Που είναι η πιο αφοσιωμένη, πιο συγκεντρωμένη και πιο προσιτή ομάδα-στόχος.
Παρακάτω είναι τα πιο δημοφιλή είδη διαφήμισης στα social media:
Διαφημίσεις Facebook
Οι διαφημίσεις Facebook σας βοηθούν να επιτύχετε έναν από τους τρεις γενικούς τύπους στόχων καμπάνιας:
- Awareness: Δημιουργήστε αναγνωρισιμότητα επωνυμίας ή αυξήστε την προσέγγιση χρηστών.
- Consideration: Στείλτε επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, αυξήστε την αφοσίωση, ενθαρρύνετε τις εγκαταστάσεις εφαρμογών ή τις προβολές βίντεο, δημιουργήστε δυνητικούς πελάτες ή ενθαρρύνετε τους ανθρώπους να επικοινωνούν μαζί σας στο Facebook Messenger.
- Conversion: Αυξήστε τις αγορές ή τους δυνητικούς πελάτες μέσω του ιστότοπου ή της εφαρμογής σας ή οδηγήστε την επισκεψιμότητα σε καταστήματα εκτός σύνδεσης.
Διαφημίσεις Instagram
Το Facebook κατέχει επίσης το Instagram. Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι διαφημίσεις Instagram υποστηρίζουν τις ίδιες τρεις μεγάλες κατηγορίες στόχων καμπάνιας με τις διαφημίσεις Facebook:
- Awareness
- Consideration
- Conversion
Όπως και στο Facebook, μπορείτε να στοχεύσετε τον ιδανικό θεατή σας με προσαρμοσμένες επιλογές στόχευσης. Δημιουργήστε όμοια είδη κοινού, προσδιορίστε τις συμπεριφορές και τις δραστηριότητες, τα ενδιαφέροντα και τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σας.
Μπορείτε να δημιουργήσετε κάθε τύπο διαφήμισης είτε για την κύρια ροή του Instagram, είτε για Ιστορίες Instagram. Η τοποθέτηση διαφημίσεων στην IG TV προσφέρει επίσης μοναδικούς τρόπους για να προσεγγίσετε το κοινό σας.
Διαφημίσεις LinkedIn
Όπως και στα προηγούμενα δύο οι διαφημίσεις LinkedIn βοηθούν την επιχείρησή σας με τρεις τύπους στόχων μάρκετινγκ:
- Awareness: Δημιουργήστε μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της εταιρείας ή της επωνυμίας σας.
- Consideration: Αυξήστε τις επισκέψεις σε ιστότοπους, αυξήστε την αφοσίωση ή ενθαρρύνετε τις προβολές βίντεο.
- Conversion: Συλλέξτε δυνητικούς πελάτες και αυξήστε τις μετατροπές ιστότοπων.
Το LinkedIn είναι πολύ πιο επαγγελματικό από τα άλλα κοινωνικά δίκτυα. Προσφέρει επιλογές στόχευσης με βάση επαγγελματικά προσόντα όπως ο τίτλος εργασίας και η εταιρεία.
Οι διαφημίσεις Χορηγούμενου Περιεχομένου εμφανίζονται στη ροή ειδήσεων τόσο σε επιτραπέζιους υπολογιστές όσο και σε κινητά. Χρησιμοποιούνται για να προβάλετε το περιεχόμενό σας σε μεγαλύτερο κοινό και να προβάλετε την τεχνογνωσία της επωνυμίας σας.
Διαφημίσεις Pinterest
Οι διαφημίσεις Pinterest λειτουργούν με πέντε τύπους επιχειρηματικών στόχων:
- Brand awareness
- Website traffic
- App Installs
- Product traffic
- Video impressions
Το Pinterest είναι ένα εργαλείο για αποθήκευση ιδέων. Αυτό σημαίνει ότι το δίκτυο οδηγεί φυσικά σε αγορές, αλλά αυτές οι αγορές μπορεί να μην πραγματοποιηθούν αμέσως.
Οι διαφημίσεις Pinterest ονομάζονται Promoted Pins. Φαίνονται και συμπεριφέρονται σαν κανονικές καρφίτσες. Η μόνη διαφορά είναι ότι γίνονται ορατές σε ένα ευρύτερο κοινό μέσω πληρωμής.
Εκτός από τις βασικές καρφίτσες φωτογραφιών, μπορείτε να δημιουργήσετε προωθημένες καρφίτσες με βίντεο ή ένα καρουζέλ έως και πέντε εικόνων.
Πως θα είναι αποτελεσματική η διαφήμιση στα social media
Για να είναι αποτελεσματική μία διαφήμιση στα social media, οποιαδήποτε πλατφόρμα και αν επιλέξετε, θα πρέπει να κάνετε ένα βήμα πίσω και να δώσετε προσοχή στο τι θέλετε να πετύχετε για την επιχείρησή σας. Τα βασικά βήματα είναι τα εξής:
Προσδιορίστε τον επιχειρηματικό σας στόχο
Η κατανόηση των στόχων της επιχείρησής σας είναι κρίσιμη. Διασφαλίζει ότι επιλέγετε το κατάλληλο κοινωνικό δίκτυο για να διαφημιστείτε. Σας βοηθά να επιλέξετε τη σωστή διαφημιστική λύση σε αυτή την πλατφόρμα. Καθοδηγεί ακόμη και τη δημιουργική στρατηγική σας.
Επιλέξτε σε ποια social media θέλετε να διαφημιστείτε
Οι κύριες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων είναι το Facebook, το Instagram, το Twitter, το LinkedIn, το Pinterest, το YouTube και το Snapchat. Υπάρχουν επίσης μικρότερες και ανερχόμενες πλατφόρμες, όπως το Tumblr, το Tik Tok, το Anchor και πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Messenger, το WhatsApp και το WeChat. Όταν ξεκινάτε, είναι καλύτερο να επιλέξετε μερικές πλατφόρμες στις οποίες πιστεύετε ότι βρίσκεται το κοινό-στόχος σας, παρά να βρίσκεστε σε όλες τις πλατφόρμες.
Προσδιορίστε το είδος του περιεχομένου που θέλετε να μοιραστείτε
Ποιος τύπος περιεχομένου θα προσελκύσει καλύτερα το κοινό-στόχο σας; Είναι εικόνες, βίντεο ή σύνδεσμοι; Είναι εκπαιδευτικό ή ψυχαγωγικό περιεχόμενο; Ένα καλό μέρος για να ξεκινήσετε είναι να δημιουργήσετε μια περσόνα μάρκετινγκ, η οποία θα σας βοηθήσει να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις. Και αυτό δεν χρειάζεται να είναι μόνιμο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τη στρατηγική σας ανάλογα με την απόδοση των αναρτήσεών σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Προγραμματίστε και δημοσιεύστε το περιεχόμενο
Η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μοιάζει με μία ανάρτηση ιστολογίου, μιας εικόνας ή ενός βίντεο σε μια πλατφόρμα social media. Αλλά είναι προτιμότερο να προγραμματίσετε το περιεχόμενό σας εκ των προτέρων αντί να δημιουργείτε και να δημοσιεύετε περιεχόμενο αυθόρμητα. Επίσης, για να διασφαλίσετε ότι μεγιστοποιείτε την απήχησή σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να δημοσιεύετε εξαιρετικό περιεχόμενο που αρέσει στο κοινό σας, στο σωστό χρόνο και συχνότητα.
Ακούστε και αλληλεπιδράστε με το κοινό
Καθώς αυξάνονται οι ακόλουθοι της επιχείρησής σας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, θα αυξάνονται και οι συζητήσεις για την επωνυμία σας. Οι χρήστες θα σχολιάσουν τις αναρτήσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα σας προσθέσουν με ετικέτα στις δικές τους αναρτήσεις ή θα σας στείλουν μήνυμα απευθείας.
Επομένως, θα θέλετε να παρακολουθείτε τις συνομιλίες στα social media σχετικά με την επωνυμία σας. Εάν έχετε ένα θετικό σχόλιο, έχετε την ευκαιρία να τους εκπλήξετε και να τους ευχαριστήσετε. Διαφορετικά, μπορείτε να προσφέρετε υποστήριξη και να διορθώσετε μια κατάσταση πριν χειροτερέψει.
Κάποια στατιστικά για τα social media που αποδεικνύουν τη σημαντικότητά τους
- Τα τελευταία στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχουν 3,78 δισεκατομμύρια χρήστες social media παγκοσμίως το 2021. (Statista)
- Με περισσότερους από 2,32 δισεκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες, το Facebook παραμένει η πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. (Pewinternet)
- Το 84% των ενηλίκων των ΗΠΑ ηλικίας 18 έως 29 ετών είναι ενεργοί χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Pew Research Center)
- Τα τελευταία στατιστικά στοιχεία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης το 2021 δείχνουν ότι κατά μέσο όρο ξοδεύονται δύο ώρες και 25 λεπτά την ημέρα ανά άτομο στα social media. (DataReportal)
Συμπερασματικά
Αν επιθυμείτε να αναπτύξετε το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας, ένας τομέας που μπορείτε να επενδύσετε είναι η διαφήμιση στα social media. Οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σας επιτρέπουν να προσεγγίσετε ένα ευρύτερο κοινό από εκείνους που ήδη σας ακολουθούν.
Οι διαφημιστικές πλατφόρμες social media είναι τόσο ισχυρές στις μέρες μας που μπορείτε να προσδιορίσετε ακριβώς σε ποιον θα προβάλλετε τις διαφημίσεις σας. Μπορείτε να δημιουργήσετε κοινό-στόχο με βάση τα δημογραφικά στοιχεία, τα ενδιαφέροντα, τις συμπεριφορές τους και πολλά άλλα.